Translate

torsdag 3 juli 2014

Bra nyttigheter att ha i skafferiet


Från skogens skafferi


Jag funderade på att göra en lista på råvaror som är bra att ha i skafferiet och en kort beskrivning av endel av dem. Då menar jag de nyttigare råvaror som jag gärna använder. Som kokossocker, agavesirap, bovete, rå cacao, quinoa, kokosolja, chiafrön m.fl Men jag hittade en sådan bra lista på en annan blogg. Och jag tar helt enkelt och länkar till den bloggens skafferilista - mycket av de råvaror som finns i den listan använder jag i min matlagning och bakning. Det dyker ibland upp något nytt spännande som man blir sugen på att prova. Nyligen har jag köpt kokossirap som är en nyttigare sötning. Nu är jag supernyfiken på BIPOLLEN! Det finns med i Hannas skafferilista. Hon har även en beskrivning av bipollen, vad det är och hur man använder det och varför det är så nyttigt.
Jag delar även den länken. Tag hand om er och ha en fortsatt fin sommar!

Bra att ha hemma i skafferiet

Vad är bipollen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar