Translate

torsdag 20 november 2014

Rå Valnöts och tomatröra



Denna röra på valnötter och soltorkad tomat tycker jag blev väldigt god! Hittade receptet i boken Raw fast Food av Vibeke Amdisen - en bok jag varmt kan rekommendera om man vill prova Raw Food eller bara vill laga snabb och nyttig mat helt enkelt. Jag valde att ha röran i savoykålblad ihop med lite strimlade morötter och rödkål. Jag gjorde också några rullar med squash istället för savoykål på samma vis. En mycket snabbfixad lättlunch! Ätes med fördel utan bestick :-) Och här kommer receptet på röran, Varsågod!

Valnöts och tomatröra till 1 person

ca 1 dl valnötter
knappt 0,5 dl soltorkade tomater
lite olivolja
0,5 msk Tamrisoja
0,5 msk yacon- eller agavesirap (hoppade jag över)

Mixa alla ingredienser, gärna med en stavmixer. Sen är det klart! 

(Kortaste receptet jag hittills skrivit tror jag...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar