Translate

onsdag 18 december 2013

Snart är det jul igen...lite rawfoodinspiration och annat

Ja, nu är det inte många dagar kvar till julafton. Jag har varit väldigt dålig på att lägga upp julrecept, men det beror delvis på att jag är som vanligt lite sen med allt, och delvis på att jag har redan några av mina favoritjulrecept på min andra blogg Små smulor är också bröd. Där finns recept på kålrotslådan - som jag har gjort och fryst in, och där finns recept på vegetariska julfrikadeller - som jag också har gjort och fryst in. Men denna gången testade jag att byta ut ägg mot chiafrön - tyvärr blev det inte alls så lyckat! Jag bytte även ut ströbröd mot boveteflingor och bovetemjöl (då blir de glutenfria), det fungerar bra så det kan jag rekommendera. Men mängden får ni själv testa er fram till. Som med det mesta, gäller även kryddning. Jag tycker det är gott med rätt mycket kryddpeppar i julköttbullarna och den vegetariska varianten med. Sitter just och letar recept och inspiration till nyttigare julgodis...och det finns så mycket så jag får svårt att välja! Tänkte dela med mej av en länk till en blogg full med nyttigheter och jag blir i varje fall väldigt inspirerad! http://www.rawfoodrecept.com/search/label/Godis Så nu ser jag fram emot att börja med alla möjliga sorters hopkok varenda dag fram till jul! Ska försöka hinna med att dela med mig något recept snart...men så länge så önskar jag er lycka till med era julpyssel i köket och hoppas att ni vågar prova er fram och testa nya saker och smaker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar