Translate

tisdag 11 februari 2014

Mums med groddar som mellanmål!

Är godare än det ser ut!
Att grodda är väldigt enkelt har jag efter att tillslut ha vågat prova förstått. Nu har jag alltid egna groddar i kylen och äter dem som tillbehör till nästan alla maträtter, på smörgås och som mellanmål som här. Blanda bara groddar med hackat äpple (gärna med skal på) och pudra över kanel och ringla sedan över lite honung. Mums! i detta fall använde jag mungbönsgroddar, men gröna linser har jag också provat, båda blir gott. Tipset fick jag från Erica Palmqrantz "Rawfood på svenska" en härligt inspirerande rawfoodbok med enkla recept på allt från parmesan gjort på pumpafrön till smarriga desserter och goda pastarätter. En bok jag varmt rekommenderar alla rawfoodintresserade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar